לפעמים בחורה צריכה קצת comfort food. בין אם זה יום קשה בעבודה, הגשם בדרכים כשעמוסים תיקים לרוב או הגבר הקריפי באוטובוס (דינג דינג דינג! יש לנו זוכה), לפעמים פשוט רוצים להזמין אוכל, לבהות במסך שמציג סרט ולכבות קצת את המח.

אבל – איזה אוכל?

ניגשתי לי לאתר "משלוחה" שאמור לרכז מקומות של, ובכן, משלוחים, וקיוויתי שהוא יסייע לי בדבר. ההתלבטות המקורית הייתה בין הג'חנון בר (זה ממש טעים וזה חלק מהשילוש הלא קדוש שהתחלתי לכתוב עליו בעבר) לסושי כלשהו, אבל הי, מקומות חדשים זה תמיד נחמד. משלוחה זה אתר יעיל פוטנציאלית שמשום מה מחליט היום להיות די איטי, אבל כשנכנסתי אליו לא יכולתי שלא להתעלם מהודעה קטנה ומטריפה, אותה עיטרה דמות אנימה קלילה בעלת שיער ורוד וזרחני. "מתלבטים מה להזמין?" שואל הכתוב "שאלו את מישל! לכניסה לחץ כאן". ואני, שנוטה  להתלבט שעות מפרכות מול תפריטים התלהבתי לגמרי. הידד! בוט הזוי יבחר לי את האוכל, תוך כדי כך שאני מנסה להכשיל את האינטיליגנציה המלאכותית שלו. הידד.

הקריצה היא זו שעשתה לי את זה.

"שלום, ברוכים הבאים לאתר משלוחה! במה אוכל לעזור?"

"אני רוצה לבחור משהו להזמין"

"באיזה איזור מדובר?"

"ירושלים"

"מחפשת לפי איזור: ירושלים והסביבה. נא לבחור סגנון ארוחה מועדף"

"סושי. אולי ג'חנון. או משהו מתוק."

"המערכת נתקלה בקשיים. יש לפרט סוג ארוחה מועדף."

"נו, אני מחפשת משהו לא בריא, עדיפות למשהו לא כשר, עם המון פחמימות ואו סוכר. יש לך רעיון?"

"המערכת ניתחה את העדפותייך ומסיקה שהמזון המועדף משוייך לקטגוריית משנה: "קומפורט פוד". האם המידע נכון?"

"אממ…כן?"

"משלוחה מציעה לכם את שירות "נחמה" – הזמנה לפי מגבלת מחיר המכילה כמויות נדיבות של פחמימות וסוכר וכן ערך תזונתי נמוך במיוחד"

"מה?"

"משלוחה מציעה לכם את שירות "נחמה" – הזמנה לפי מגבלת מחיר המכילה כמויות נדיבות של פחמימות וסוכר וכן ערך תזונתי נמוך במיוחד"

"אבל… אבל איך לא ידעתי על זה? זה נשמע די מגניב…"

"שירות זה מוצע על ידי מישל בלבד"

"אבל… איך אני אדע מה אני מזמינה?"

"יש לפרט אלרגנים לשם הכנת מזון בטיחותית."

"חוסר ידיעה זה קצת מוזר לא?"

"שירות נחמה דואג לספק בחירת מזון ללא לחץ, ספקות או לבטים. המוטו שלנו – אנחנו בוחרים, אתם שבעים"

"יש בזה משהו, באמת לוקח לי המון זמן לבחור אוכל במסעדות…"

"שירות נחמה דואג לספק בחירת מזון ללא לחץ, ספקות או לבטים. המוטו שלנו – אנחנו בוחרים, אתם שבעים"

"טוב, בסדר. 50 שקלים זה בסדר? אני באמת צריכה להתחיל לחשוב על תזרים המזומנים שלי…"

"הזמנתך בטיפול, טופס פרטי תשלום נפתח בחלון חדש. עלות משלוח עשרה שקלים."

"מה? מה דמי משלוח פתאום? אמרתי שיש לי בעיה בתזרים מזומנים!"

"עלות משלוח עשרה שקלים."

"אוח, שיהיה, אני גוועת ברעב. ומבואסת משהו. לא יזיק לי סוכר עכשיו. ופחמימות. ו… מישהו לדבר איתו?"

"המערכת נתקלה בקשיים. פרטי האשראי שלך התקבלו. הזמנתך בטיפול. תודה ויום טוב."

 

במציאות הבוטית הזאת די גרועה, אני חייבת לציין. היא סתם מהווה סוג של בחירת תפריטים סמי רספונסיבית. קצת חבל, היה יכול להיות משעשע… ותכלס, עברה שעה ועדיין לא החלטתי מה לאכול ואני גוועת. נראה שאפנה למקפיא אחרי הכל…

להלן, שיחה שהייתה באמת, ותודה למתנדב האמיץ:

מישל: במה אני יכולה לעזור לך?
מבקר: יש לכם משהו שמוגדר כ-comfort food?
מישל: לא מצאתי המלצות ל-' לכמ שמוגדר comfort '.תנסה לנסח את בקשתך במילים אחרות.
מבקר: ישראלי ביתי נשמע טוב
מישל: אוקיי.
מישל: אני מוכנה לענות על השאלה שלך
מבקר: אז תעני
מישל: לא הבנתי למה אתה מתכוון… תוכל לנסח את זה מחדש?

מילים כדרבנות.

1 comment on “אני ומישל – השיחה שלא הייתה”

  1. אהבתי 🙂

    מזכיר לי שכשהייתי בן איזה 12 ניהלתי שיחה עם פסיכולוג וירטואלי, שכמעט על כל דבר ששאלתי אותו החזיר לי בשאלה איך היחסים שלי עם אמא שלי.
    מצד שני, דווקא יצא לי לפגוש בוט אחד ממש טוב, שהיה בערך ברמת אינטיליגנציה של ילד בן 3. גם משהו.

השאר תגובה